2013. június 25., kedd

Kinyomtatható szókereső rejtvények készítése

A neten rengeteg - főleg külföldi - oldal van, ahol különböző online programokkal lehet szókereső rejtvényeket készíteni. (Egy ilyen rejtvény így néz ki: egy négyzetben sok betű van, és ezekből kell függőlegesen, vízszintesen és átlósan a külön - előre - megadott/elrejtett szavakat megtalálni.)

E programok egy része online fejthető rejtvényeket készít, másik része pedig
kinyomtatható és "offline" módon fejthető feladványokat generál. Én nemrég rátaláltam egy nagyon jól használható - ez utóbbi rejtvényeket készítő - weboldalra, és rögtön készítettem is vele két kinyomtatható rejtvényt a kalocsai művelődési központ közelmúltban lezajlott gyermeknapjára. A program a következő linken található:

http://www.wordsearchesmaker.com/word_search_maker/list_words.jsp

Egyetlen hátránya van: nem kezeli az ékezetes karaktereket. Ezt én úgy védtem ki, hogy az egyik rejtvényemben ékezet nélküli júniusi névnapokat (pld.: "Klotild") kellett megtalálni, a másik rejtvényemben pedig néhány - szintén ékezet nélküli - Kalocsa környéki települést (pld.: "Miske").

A program javára írható, hogy külön oldalon megadja a megfejtést is (számokkal meghatározva, hogy az egyes elrejtett szavak a táblázat/négyzet hányadik sorának hányadik oszlopában kezdődnek). Ez nagy előny, mert ismerek olyan szókereső rejtvénykészítő programot is, ahol utólag, nekünk kell elkészíteni a megoldáslistát...

Íme egy - az említett programmal készített - rejtvényem, "Júniusi névnapok" témában:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése